Task: Setkat se se zákazníkem (poprve) |
|
 |
Uspořádat setkání vývojového týmu (nebo alespoň vedoucího) s kontaktní osobou zákazníka (popř. širším zastoupením zákazníka), dozvědět se bližší informace o projektu, dosavadním stavu produktu, hlavních cílech současného vývojového cyklu, popř.: nastřelit první verzi požadavků. |
Disciplines: Project Management |
|
Purpose
Získat širší povědomí o zadání projektu a případně vyjednat první podobu požadavků. |
Relationships
Categories |
|
Roles | Primary Performer:
| Additional Performers:
|
Inputs | Mandatory:
| Optional:
|
Outputs |
|
Process Usage |
|
Main Description
Vývojový tým se poprvé osobně sejde se zástupcem zákazníka (kontaktní osobou). Na této schůzce by tým měl zjistit
všechny podstatné informace pro počáteční fázi vývoje jak o současně verzi systému, případně přímo její
implementaci pro vlastní úpravu a dokumentaci (u brown-field projektů), tak o produkčním prostředí (pokud
technický správce je zároveň kontaktní osobou). Rovněž by mělo proběhnout prvotní vyjednávání o požadavcích na finální
funkčnost a podobu systému. Tzn., že tým by měl při nejmenším zjistit soubor funkčních i mimofunkčních
požadavků, kterou by zákazník rád realizoval a jejich priority. Tento seznam se později může upravit pomocí
časových odhadů a odhadů na náročnost.
Dalšími projednávanými body mohou být:
-
předání (nebo domluva na předání) zákazníkem požadovaných vývojový prostředků (IDE, emulátory, skripty, přístupy k
testovací databázi, atd.),
-
zpřístupnění zákazníkem požadovaných nástrojů pro změnové a konfigurační řízení
-
domluva schůzky se širším zastoupením zákazníka, popř.: zástupci koncových uživatelů (vhodné pro lepší sběr
požadavků),
-
větší upřesnění požadavků (mohou již na první schůzce dostat finální podobu),
-
nástřel hrubého plánu projektu (časové vymezení fází a iterací a jejich hlavní náplň)
-
apod.
|
Key Considerations
parametry zadání a produkčního prostředí, funkční a mimofunkční požadavky zákazníka, současný stav systému, maximum
relevantních informací od zákazníka |
Alternatives
Na schůzce mohou být již přímo přítomni technický správce systému, další zástupci zákazníka a zástupci uživatelů, pokud
to tým s kontaktní osobou vyjednal již v emailové komunikaci před schůzkou.
|
© Petr Pícha. 2012, 2013 All Rights Reserved
|
|