Task: Setkat se se zákazníkem (poprve)
Uspořádat setkání vývojového týmu (nebo alespoň vedoucího) s kontaktní osobou zákazníka (popř. širším zastoupením zákazníka), dozvědět se bližší informace o projektu, dosavadním stavu produktu, hlavních cílech současného vývojového cyklu, popř.: nastřelit první verzi požadavků.
Disciplines: Project Management
Purpose
Získat širší povědomí o zadání projektu a případně vyjednat první podobu požadavků.
Relationships
Main Description

Vývojový tým se poprvé osobně sejde se zástupcem zákazníka (kontaktní osobou). Na této schůzce by tým měl zjistit všechny podstatné informace pro počáteční fázi vývoje jak o současně verzi systému, případně přímo její implementaci pro vlastní úpravu a dokumentaci (u brown-field projektů), tak o produkčním prostředí (pokud technický správce je zároveň kontaktní osobou). Rovněž by mělo proběhnout prvotní vyjednávání o požadavcích na finální funkčnost a podobu systému. Tzn., že tým by měl při nejmenším zjistit soubor funkčních i mimofunkčních požadavků, kterou by zákazník rád realizoval a jejich priority. Tento seznam se později může upravit pomocí časových odhadů a odhadů na náročnost.

Dalšími projednávanými body mohou být:

  • předání (nebo domluva na předání) zákazníkem požadovaných vývojový prostředků (IDE, emulátory, skripty, přístupy k testovací databázi, atd.),
  • zpřístupnění zákazníkem požadovaných nástrojů pro změnové a konfigurační řízení
  • domluva schůzky se širším zastoupením zákazníka, popř.: zástupci koncových uživatelů (vhodné pro lepší sběr požadavků),
  • větší upřesnění požadavků (mohou již na první schůzce dostat finální podobu),
  • nástřel hrubého plánu projektu (časové vymezení fází a iterací a jejich hlavní náplň)
  • apod.
Key Considerations
parametry zadání a produkčního prostředí, funkční a mimofunkční požadavky zákazníka, současný stav systému, maximum relevantních informací od zákazníka
Alternatives

Na schůzce mohou být již přímo přítomni technický správce systému, další zástupci zákazníka a zástupci uživatelů, pokud to tým s kontaktní osobou vyjednal již v emailové komunikaci před schůzkou.