Cvičení 4

Úvod do Eclipse

Řízení toku výpočtu - větvení programu
Terminálový výstup - použití formátovaného výpisu

Domácí úlohy

  1. Napište program pro řešení lineární rovnice a * x + b = 0 , uvažujte i případ, kdy a = 0, b = 0. Případy, kdy alespoň jeden z koeficientů je nulový řešte samostatně. Celočíselné hodnoty a i b zadejte po příslušném výpisu z klávesnice (viz výstup).

    Vstup: a, b

    Spustitelná verze: Ppa1_cv04_1_A06999.class a její výstup.

  2. Zadejte z klávesnice reálné číslo x (desetinný oddělovač bude vždy tečka, např. 2.34). Bude-li číslo kladné, bude použito jako exponent základu 10 (tj. f(x) = 10 x. Bude-li záporné, vypočte se příslušná odmocnina (použije se absolutní hodnota) základu 10 (tj. f(x) = 10 1/|x|). Bude-li nulové, vypíše se text: Vstup = 0.0 (Pozor na možné chyby při porovnávání reálného čísla na rovnost!)

    Vstup: x

    Spustitelná verze: Ppa1_cv04_2_A06999.class a její výstup.

  3. Z klávesnice zadejte celé číslo, které představuje úhel ve stupních. Bude-li záporné, použijte jeho absolutní hodnotu. Vytiskněte hodnotu tangensu tohoto úhlu. Ošetřete případy, kdy funkce tangens není definován (tj. liché násobky 90). V tomto případě vypište text tangens nedefinovan. Pro převod stupňů (včetně hodnoty 180° a jejích násobků) na radiány použijte metodu Math.toRadians().

    Vstup: uhel

    Spustitelná verze: Ppa1_cv04_3_A06999.class a její výstup.

  4. Modifikujte program PrumerKlavesnice.java z předchozího cvičení(cv03) tak, že vypočte kvadratický průměr tří celých čísel a, b, c použitím níže uvedeného vzorce:

    kvadr. prumer

    Vstup: a, b, c

    Spustitelná verze: Ppa1_cv04_4_A06999.class a její výstup.