Zadání pro studijní obor: Softwarové inženýrství
Název: Aplikace pro lokalizaci RC souborů
Motivace:
Na ZČU je používán distribuovaný souborový systém AFS, ke kterému existuje klient OpenAFS pro operační systém Microsoft Windows. Klient je napsán v jazyce C++ a využívá RC soubory pro popis zdrojů - dialogových oken, menu, tabulek řetězců apod.
Při vytváření české lokalizace tohoto klienta se ale ukázalo, že časté vydávání nových verzí a změny prováděné vývojáři v uživatelském rozhraní programu vyžadují neustálé přepisování lokalizace tak, aby lokalizovaný zdrojový kód přesně odpovídal původnímu anglickému. Překladatel navíc musí rozumět struktuře RC souboru a mít alespoň základní znalosti programování v jazyce C/C++. Tento problém se netýká jen klienta OpenAFS, ale obecně všech nativních vícejazyčných aplikací pro platformu Microsoft Windows.
Je třeba vytvořit aplikaci, která umožní lokalizaci souborů ve formátu RC a jejich aktualizaci na novější verzi aplikace při zachování již hotové lokalizace nezměněných částí programu. Aplikace dále umožní WYSIWYG editaci dialogů, menu a tabulky řetězců a s možným využitím automatického překladu textů s pomocí online překladače.
Zadání:
Cílový operační systém: Windows 7
Jazyk a technologie: C#
Charakter práce: Převážně programátorská. Řešit lze na vlastním PC.
Vhodné pro: Studenta, který má již s problematikou praktické zkušenosti a je schopen dotáhnout práci do fungující podoby s vysokým důrazem na detaily.
Diplomant: Lukáš Volf
Zadání pro studijní obor: Softwarové inženýrství
Název: Realizace on-line virtuálních skladů pro podniky v rámci EU
Motivace: V dnešní době je při prodeji zboží kladen velký důraz na cenu zboží a cenu vedlejších nákladů jako dopravné, skladné, balné a bankovní poplatky. Jedním z nejdůležitějších faktorů při prodeji zboží je dodací termín. Zákazníci již nejsou ochotni čekat na zboží několik týdnů a očekávají dodávky „just-in-time“. V rámci EU odpadla díky celní unii povinnost proclít zboží, pročež se placení celních poplatků a daní v zemi kupujícího stává minulostí. Otevřely se tak možnosti vstupu na zahraniční trhy i pro malé a střední firmy. Nastává zde ovšem problém s cenou dopravy, která je nesrovnatelná s náklady na dopravu v tuzemsku. Nejsou zde dopravní společnosti, které umí přepravit zboží na dobírku do druhé země. Např. Česká pošta nemá smlouvu se Slovenskou poštou o výběru hotovosti. Pokud se nějaká taková firma najde, je toto velmi drahé.
V případě většího prodeje např. na výše zmíněné Slovensko se nabízí možnost zřízení tamní pobočky a vedení samostatného skladu. To s sebou ale přináší další starosti – firmu může v cizí zemi založit fyzická osoba, ale musí zde mít trvalý pobyt. Z tohoto důvodu je nutné založit tzv. právnickou osobu, složit základní kapitál a poté zajistit zaměstnance a prostory pro podnikání. Vše uvedené s sebou nese zvýšené náklady v podobě nájemného, platby sociálního a zdravotního pojištění a nutnost vedení účetní evidence dle zákonů příslušného státu.
Pravděpodobně lepší možností je využití tzv. „virtuálních skladů“, o kterých se zmiňuje anglický podnikatel Richard Koch ve své knize The 80/20 Principle. Nejedná se o pouhý pronájem skladového prostoru, ale o jeho „virtualizaci“, kdy svůj sklad člověk řídí on-line skrze webové rozhraní. Tento systém má minimalizovat náklady na obou stranách – jak na straně firmy, která virtuální sklady využívá, tak poskytovatele těchto skladů, který se může soustředit na předmět svojí činnosti – outsourcing skladování, balení a expedování – a dělat to podstatně levněji. (Poznámka: Nejedná se tedy o termín "virtual warehouse" známý z databázových systémů.)
Cílem práce je vytvořit takový systém, který bude umožňovat správu virtuálních skladů pro jednotlivé zákazníky v Čechách, na Slovensku a v Polsku a bude snadno rozšířitelný o další funkce (např. usnadnění práce pomocí čtečky čárových kódů, zobrazení kamerových záznamů z balení, …), bude integrován do stávající firemní infrastruktury a v případě, že nebude na nějaký systém přímo napojen, bude jej nahrazovat (např. systém pro správu novinek, akcí apod.). Výsledná webová aplikace by měla fungovat jako CMS, umožňovat přepínání do daných jazyků, filtraci a export dat. Velký důraz by měl být kladen i na uživatelské ovládání, které musí být jednoduché a intuitivní. Systém bude zároveň obsahovat API pro možnost spolupráce s externími aplikacemi, jako např. e-shopy popř. aplikacemi pro „chytré telefony“, ale i dalšími.
Předpokládá se i budoucí možnost vygenerování e-shopu nad zákazníkovými daty, který bude využívat výše zmíněné API. Mělo by se jednat o komerčně použitelný e-shop se všemi náležitostmi, jako je administrativní rozhraní, objednávkový systém, správa uživatelů, základní SEO optimalizace, XML feed pro webové porovnávače cen, atd. Zároveň by měl být tento e-shop snadno stylovatelný, přeložitelný a měl by být založen na moderních webových technologiích (HTML5, CSS3, jQuery, Ajax).
Zadání:
Cílový operační systém: Windows Server 2003 nebo novější
Jazyk a technologie: C#, ASP.NET MVC, Entity Framework
Charakter práce: Analytická a programátorská. Řešit lze na vlastním PC a posléze ve firemní infrastruktuře.
Vhodné pro: Studenta, který je schopen dotáhnout program do komerčně vyhovující podoby a po ukončení studia bude schopen podílet se na dalším rozvoji a údržbě tohoto software. Je požadováno samostatné jednání.
Diplomant: Ondřej Trhoň, externí konzultant Ing. Jan Smažinka
Zadání pro studijní obor: Softwarové inženýrství
Název: Nové uživatelské rozhraní a navigace pro DCIx
Zadání:
Diplomant: Tomáš Časta, externí konzultant Ing. Jan Brnka
Zadání pro studijní obor: Softwarové inženýrství
Název: Interaktivní generátor rozvrhu
Zadání:
Diplomant: Lukáš Vlček, externí konzultant Ing. Tomáš Rieger
Poslední změna: 29.1. 2013
Pavel
Herout