Task: Seznámit se s dosavadní verzí systému |
|
 |
Po obdržení instalačního balíčku/přístupu k současné verzi systému prostudovat důsledně jeho strukturu (komponenty, dělení do balíků/tříd/adresářů), zjistit současnou architekturu a používané technologie. Tato aktivita se týká průzkumu skutečné implementace systému, ne jeho dokumentace. Případně požádat o pomoc technického pracovníka/správce/administrátora. Týká se pouze brown-field projektů. |
Disciplines: Analysis & Design |
ASWI Tags:brown-field projects |
|
Purpose
Seznámit se a osvojit si vývojářské konvence použité v současné podobě systému (fragmentace kódu, odsazování, komentování,
verzování, užívání statických a globálních proměnných, apod.) |
Relationships
Categories |
|
Roles | Primary Performer:
| Additional Performers:
|
Inputs | Mandatory:
| Optional:
|
Main Description
Pokud je projekt brown-field, měl by vývojový tým obdržet implementaci současného stavu systému nebo přístup k ní od
zákazníka. Tu by pak měli všichni členové týmu prostudovat, aby získali obecný přehled o detailech implementace a
vývojářských konvencí. Ty by tak měli dodržovat aby byla kultura a čitelnost kódu, jakož i jeho logická segmentace,
konzistentní. To zahrnuje fragmentace kódu na metody/funkce, úroveň odsazování a komentování, verzování
jednotlivých souborů/balíků/skriptů, užívání statických proměnných a tříd, globálních proměnných, konstant, regulárních
výrazů, apod.
|
Steps
Získat současnou verzi
Získat buď kompletní aplikaci, nebo přístup k ní v současném stavu. |
Zjistit používané technologie
Prostudovat architekturu
Zjistit pravidla segmentace kódu
Osvojit si principy dělení zdrojových kódů do metod/funkcí, tříd/objektů, adresářů/balíků, komponent/subsystémů apod.
používané v současné verzi systému. |
|
Key Considerations
veškeré podstatné informace získané z implementace systému, a to ze všech jeho částí (včetně buildovacích
skriptů/makefilů, readme souborů, zdrojových souborů, šablon, HTML, atd.) |
Alternatives
Pokud je projekt green-field, tento úkol samozřejmě odpadá. |
© Petr Pícha, Katedra informatiky a výpočetní techniky ZČU v Plzni, 2012 - 2013
|
|