Task Descriptor: Dohodnout požadavky
Na setkání se zákazníkem, technickým pracovníkem, uživateli a dalším potřebném průzkumu domluvit se zákazníkem funkční i mimofunkční požadavky na systém v rámci projektu a jejich priority.
Based on Method Task: Dohodnout požadavky
Relationships
Main Description
V tomto stádiu projektu stačí pouze identifikovat vysokoúrovňové požadavky (funkční i mimofunkční). V pozdější fázi se pak tyto požadavky rozdělí na dílčí, lépe popsatelné prvky.
Steps
Sejít se širším zastoupením zákazníka
Uspořádat schůzku nejen s kontaktní osobou, ale i dalšími zástupci zákazníka pro lepší brainstorming nad požadavky na systém.
Zeptat se technické podpory
Technický správce systému může doplnit požadavky na změny, chyby v dosavadním systému a mimofunkční požadavky, jako například softwarová a hardwarová omezení produkčního prostředí.
Sejít se se zástupci uživatelů
Zákazník (budoucí majitel systému) nemusí být nutně koncovým uživatelem systému, a i pokud je, má v rámci systému jinou úroveň uživatelských práv (vyučující, administrátor apod.), a tudíž i odlišné požadavky, zatímco o možných požadavcích řadových uživatelů nemusí mít takový přehled. Je proto dobré sejít se s některými zástupci z každé skupiny (úrovně) koncových uživatelů a zjistit, co by od systému očekávali oni.
Určit relaizované požadavky a jejich priority
S kontaktní osobou zákazníka (tzn. hlavním spolupracovníkem a hodnotitelem vývojového týmu na straně zákazníka) vybrat ty požadavky, které je v rámci projektu možné, smysluplné, vhodné nebo nutné realizovat (je dobré hrubě odhadnout čas na zpracování každého požadavku) a hierarchizovat jejich seznam na základě dohodnutých priorit. 
Properties
Multiple Occurrences
Event Driven
Ongoing
Optional
Planned
Repeatable