Výsledky hodnocení semestru - ZS 2005/06

KIV/PPA1 - Počítače a programování 1

Středa od 13:55 do 16:30 - Přednáška v EP130


Dotazník byl otevřen od 7.12.2005 do 3.3.2006
Výsledky zpracovány dne: 6. březen 2006

1. O přednášky je malí zájem ze strany studentů. Přednášky dostupné na intenetu jsou dobrá věc.
2. Naprosto bezkonkurencni predmet! uplne nejlepsi programovani co jsem kdy zazil, pan Herout skvele pripraven na prednasky, uplne atypicky vyucujici, clovek se nikdy nenudil jak na prednaskach tak na cviceni. nemam co dodat.
3. pan Herout je, co jsem slyšel
4. PPA1 mám druhý rok (recyklace na FAV) minulý rok jsem při každé přednášce usínal, nebo jsem musel odejít kvůli "vtipům" pí. Klečkové. Tento rok mě přednášky bavili a byly přínosem.
5. PPA1 měli zajímavé a srozumitelné přednášky, bohužel mi ale přínosem nebyli, výuka by se měla rozdělit pro méně a více pokročilé, je sice pravda, že na začátku semestru se nás pan Herout ptal, kdo umí programovat v Javě, ale to nic neříká, lidi, který jsou zvyklý dělat v jiných jazycích jsou schopny zvládnout učivo prvního (a pevně věřím, že i druhého) semestru za jeden víkend a proto se většinou na cvičeních i přednáškách nudí a takových lidí chodí na FAV hodně, na informatiku by jsem si i troufl říct, že většina. Také je škoda, že je na výběr málo projektů z KIVu (popř. jsou ty projekty o ničem), určených pro první ročník. Co se týče cvičení, tak programy, které se cvičili mi přišly, že ani nebyly tak na procvičení programování, jako našich matematických znalostí, viz. např. i semestrální práce zadání B, kde jedno z řešení bylo naprogramování programu, který se zeptal na číslo, který vynásobil a vypsal.
6. Na to, ze pan docent Herout dostal tyto prednasky na posledni chvili, jsou vedeny velmi kvalitne a svedomite, jde videt, ze pan Herout si svoje tituly pravem zaslouzi. Dale musim vyzdvihnout to, ze v jeho tymu vzdy panuje dobra a pratelska atmosfera. Nikdy se mi nestalo, ze kdyz jsem prisel s probleme, ze bych byl odmitnut.
7. Neni delane pro zacatecniky. Komu se nepovede zapoctovy test, coz je u zacatecniku bezne, neni zadny opravny test. Potom nema sanci na lepsi nez za 3 a to jeste z odrenyma usima. Online test take udelali informatici a ti, co se programovani venuji uz od 8 let. Pokrocilych je sice prevazna vetsina, ale jsou tady take zacatecnici a s temi se mi zda, ze se tak trochu asi nepocita.
8. Nu... Před příchodem na Fav jsem o Javě slyšel jen v souvislosti s aplety - psal jsem si jednoduchá menu a grafické ikonky, v kterých cyklovaly série obrázků na principu OnMouuseOver... Ovšem aplikace... to je jiná... úplná novinka... Nu snaha byla, přesto za ty dva měsíce hodnotím své schopnosti jako mizerné a co se týče semestrální práce - tu bych asi nenapsal nebýt významné pomoci jednoho spolustudenta, jenž se mnou měl nevýslovnou trpělivost při její konstrukci... ...za což jsem sice zaplatil ztrátou originality, protože odhadem 80 - 90% kódu máme shodných (konzultoval jsem i s dalšími lidmi...) ...leč napsal jsem a chápu... avšak stále mi činí problémy nejrůznější "zdvořilostní.tanečky"... Je jich moc a dost se pletou... (Rozhodně na tom nejsem jako jeden zoufalec, jenž měl semestrálku napsánu prý podobným způsobem, leč nebyl schopen od boku ani vytvořit pole...) Myslím, že dosti výrazným zásahem byl i fakt, že přednášek/cvičení jsme měli méně, než jsme mít měli z důvodu častých volných Střed...
9. Slovo počítače v názvu jsem na přednáškách jaksi nepostřehl. Vše bylo pouze o programování.
10. Pro zacatecniky bez pomoci ostatnich temer nepochopitelne.
11. Velmi kladně musím ohodnotit též internetovou podporu výuky a účast přednášejícího i cvičícího v internetovém fóru.
12. vím že PPA1 je braný spíše jako rychlokurz a proto se musím ještě hodně učit, abych dohnal to co mi chybí.
13. Rekl bych ze online test ma zbytecne velkou vahu v celkovem hodnoceni , nekdy proste nevyjde den a zaseknete se pri poslednim kroku a razem je za to 0 bodu - to se mi nezda objektivni.
14. Přednášky byly patrně pro studenty, kteří již někdy programovali, velmi přínosné. Pro mě jako naprostého lajka moc ne. Chápu že by bylo asi zbytečné přednášet od úplných základů, lajci se musí smířit s větším nebo v mém případě velkým doučováním.
15. Vzhledem k tomu, že texty přednášek (velmi dobré) lze stáhnout ze stránek PPA1 a na přednáškách bylo řečeno velmi málo věcí, které v textu nebyly, nepřišliy mi přednášky zajímavé.
16. Možná by se mohla zlepšit informovanost studentů co bude obsahovat ten který test - určitě by se tím předešlo mnoha nedorozuměním. Možná jako v MA1 - tam to funguje geniálně.
17. Chtěl bych zde vyzdvihnout práci pana Herouta, který vedl přednášky velice přehledně, snadno pochopitelně vysvětloval daný problém. Velké plus bych taky viděl ve velkém množství názorných příkladů(programů), jenž zde byly předváděny. Přednášky tohoto předmětu bych hodnotil určitě nejlépe ze všech předmětu jenž jsem měl zatím možnost poznat. Na cvičení mi pan Herout často dokázal dobře poradit a tak objasnit mé dotazy a problémy. Látka bylo opravdu dobře vysvětlována. Myslím si, že takovýchto profesorů by mohlo být mnohem více.
18. Snaha byla hned zpočátku začít programovat i za cenu "rituálních tanečků," které značně znepřehlednily výklad. Uvítal bych delší úvod. Cvičení bylo prakticky jen odevzdávání povinných příkladů -> nulový přínos.
19. Pro naprostého začátečníka se mi zdálo tempo příliš rychlé. Tříhodinová přednáška z tohoto předmětu je podle mého názoru nesmysl, protože jí studenti nedokáží celou dobu vnímat. Rozdělení na dvě přednášky by bylo přínosem.
20. No comments
21. Katedra KIV uci predmety pro te,kdo uz umi zaklady programovani.A co musim delat,jestli nemela jsem vubec zadne programovani na stredni skole???Ucitele neumi dobre vysvetlit to PPA zacatecnikam.
22. Dobrý den Já bych jen chtěla říct, že pro mě člověka, krerý nikdy před tím nikdy neprogramoval, byly začátky až moc složitý. Když jsem měla ze začátku pochopit cykly bylo pro to pro mě složitý. Také bych navrhovala, aby bylo PPA1 stejně rozděleno na paralelky. Bylo by lepší, kdyby bylo programování počítačníkům a matematikům vysvětlováno zvlášť stejně jako ostatní předměty. Na schledanou
23. Přednášky: neuskodila by vetsi hloubka odbornosti, protoze i ja bez predchozi znalosti jsem "levou zadni" pochopil "vse". A na FAV je spousta studentu, kteri umi jiz programovat a tyto prednasky jsou pro ne nudne a casto je nenavstevuji. Cvičení: OK, doporucuji naucit se pracovat v Eclipse, protoze se lepe odhaluji moznosti JAVY, a umi napovidat dalsi prikazy. Zkoužka: No az na to psani zdrojoveho kodu na papir, ci jeho doplnovani, ktere jste meli spise zaradit do cviceni nebo semestralni prace aby si student mohl overit ze to co vymyslel take funguje atd... OK *
24. Pouze bych poukázal na to, že předmět se jmenuje POČÍTAČE a programování, což ovšem nebylo poznat na přednáškách, které se nesly v duchu předmětu JAVA. Škoda že nemalá část posluchyčů ještě neslyšela nic o chodu počítače.. sběrnice, cache atd. jsem slyšel pouze na předmětu AT3 a to anglicky. Jen doufám, že už nikdy nebudeme potřebovat na FAV znalosti ze stavby a chodu počítače. Tímto bych chtěl poukázat pouze na mírné přeorientování na strukturu počítače. Děkuji
25. Nemám žádných výtek k přednáškám či cvičením. Pěkně připravená písemná zkouška z veškerého probraného učiva, aplikovaného do praxe. Pan Herout odvedl svou práci na jedničku s hvězdičkou.
26. Pan Herout měl velmi srozumitelné a dobře připravené přednášky!!!
27. Pan Herout byl vždy výborně připraven. Jen bych vytkla že spousta lidí nikdy opravdu neprogramovala a spíše to bylo vykládáno jako jak se co píše v daném jazyku než základy algoritmizace, to bych si alespoň pro programování 1 představovala více. Cvičení by mohla být někdy i kratší, dvě hodiny jsou až moc dlouhá doba na předvedení několika příkladů.


Připomínky či náměty k aplikaci zasílejte na evaluace-req@service.zcu.cz