java.lang.ObjectPlatno
public final class Platno
Instnace třídy Plátno
(jedináček) slouží jako virtuální plátno,
na něž mohou být kresleny jednotlivé obrazce.
Třída neposkytuje veřejný konstruktor,
protože chce, aby její instance byla jedináček,
tj. aby se všechno kreslilo na jedno a to samé plátno.
Jediným způsobem, jak získat odkaz na instanci třídy Plátno,
je volaní statické metody getPlátno()
.
Aby bylo možno na plátno obyčejné kreslit a nebylo nutno kreslené objekty přihlašovat, odmazané časti obrazců se automaticky neobnovují. Je-li proto při smazání některého obrazce odmazána část jiného obrazce, je třeba příslušný obrazec explicitně překreslit.
Field Summary | |
---|---|
(package private) java.awt.Point |
pozicePlatna
Pozice plátna na obrazovace - při používání více obrazovek je občas třeba ji po zviditelnění obnovit. |
Method Summary | |
---|---|
Barva |
getBarvaPozadi()
Vrátí aktuální barvu pozadí. |
static Platno |
getPlatno()
Jediná metoda umožnující získat odkaz na instanci plátna. |
int |
getSirka()
Vrátí šířku plátna. |
int |
getVyska()
Vrátí výšku plátna. |
boolean |
isViditelne()
Poskytuje informaci o aktuální viditelnosti okna. |
void |
kresliCaru(int x1,
int y1,
int x2,
int y2,
Barva barva)
Aktuální barvou popředí nakresli na plátno úsečku se zadanými krajními body a barvou. |
void |
kresliString(java.lang.String text,
int x,
int y,
Barva barva)
Vypíše na plátno text aktuálním písmem a aktuální barvou popředí. |
void |
setBarvaPopredi(Barva barva)
Nastaví pro plátno barvu popředí. |
void |
setBarvaPozadi(Barva barva)
Nastaví pro plátno barvu pozadí. |
void |
setRozmer(int sirka,
int vyska)
Nastaví nový rozměr plátna zadáním jeho výsky a šířky. |
void |
setViditelne(boolean viditelne)
Nastaví viditelnost plátna. |
void |
smaz()
Smaže plátno, přesněji smaže všechny obrazce na plátně. |
void |
smaz(java.awt.Shape obrazec)
Smaže zadaný obrazec na plátně; obrazec vsak stalé existuje, jenom není vidět. |
static void |
smazPlatno()
Smaže plátno, přesněji smaže všechny obrazce na plátně. |
java.lang.String |
toString()
Vrátí string reprezentující danou instanci (podpis instance). |
void |
zapln(java.awt.Shape obrazec)
Nakreslí zadaný obrazec a vybarví jej barvou popředí plátna. |
Methods inherited from class |
---|
clone, equals, finalize, getClass, hashCode, notify, notifyAll, wait, wait, wait |
Field Detail |
---|
java.awt.Point pozicePlatna
Method Detail |
---|
public Barva getBarvaPozadi()
public static Platno getPlatno()
public int getSirka()
public int getVyska()
public boolean isViditelne()
public void kresliCaru(int x1, int y1, int x2, int y2, Barva barva)
x1
- x-ová souřadnice počátkuy1
- y-ová souřadnice počátkux2
- x-ová souřadnice koncey2
- x-ová souřadnice koncebarva
- Barva úsečkypublic void kresliString(java.lang.String text, int x, int y, Barva barva)
text
- Zobrazovaný textx
- x-ová souřadnice textuy
- y-ová souřadnice textubarva
- Barva, kterou se zadaný text vypíšepublic void setBarvaPopredi(Barva barva)
barva
- Nastavovaná barva popředípublic void setBarvaPozadi(Barva barva)
barva
- Nastavovaná barva pozadípublic void setRozmer(int sirka, int vyska)
šířka
- Nova šířka plátna v bodechvýška
- Nová výška plátna v bodechpublic void setViditelne(boolean viditelne)
viditelné
- true
má-li být plátno viditelné,
false
má-li naopak přestat být viditelnépublic void smaz()
public void smaz(java.awt.Shape obrazec)
obrazec
- Obrazec, který má byt smazánpublic static void smazPlatno()
public java.lang.String toString()
toString
in class java.lang.Object
public void zapln(java.awt.Shape obrazec)
obrazec
- Kreslený obrazec