java.lang.ObjectStrom
public class Strom
Třída Strom obsahuje podobu třídy po zavedení metod pro nastavení rozměrů instance . Oproti třídě {&code Strom_7b} je změněno: - přibyly atributy podílŠířkyKmene a podílVýškyKmene - přibyla metoda setRozměr(int,int) - změnilo se tělo šestiparametrikcého konstruktoru Strom - přibyla metoda setRozměr(Rozměr) - přibyla metoda setOblast(Oblast)
Field Summary | |
---|---|
static int |
IMPLICITNÍ_POMĚR_ŠÍŘKY
Udává, kolikrát je koruna širší než kmen. |
static int |
IMPLICITNÍ_POMĚR_VÝŠKY
Udává, kolikrát je strom vyšší než samotný kmen. |
Constructor Summary | |
---|---|
Strom()
Implicitní konstruktor vytvoří v levém horním rohu plátna instanci širokou 100 bodů, vysokou 150 bodů s kmenem zabírajícím 1/3 výška a 1/10 šířky stromu. |
|
Strom(int x,
int y)
Vytvoří na zadaných souřadnicích instanci širokou 100 bodů, vysokou 150 bodů s kmenem zabírajícím 1/3 výška a 1/10 šířky stromu. |
|
Strom(int x,
int y,
int šířka,
int výška)
Vytvoří na zadaných souřadnicích instanci se zadanou šířkou a výškou. |
|
Strom(int x,
int y,
int šířka,
int výška,
int podílŠířkyKmene,
int podílVýškyKmene)
Vytvoří na zadaných souřadnicích instanci se zadanou šířkou, výškou. |
|
Strom(Oblast oblast)
Vytvoří novou instanci vyplňující zadanou oblast. |
|
Strom(Pozice pozice,
Rozměr rozměr)
Vytvoří novou instanci se zadanou polohou a rozměry. |
Method Summary | |
---|---|
static void |
alej()
Metoda upraví rozměr plátna a "vysadí" na něj alej dvou řad stromů se třemi stromy v každé řadě. |
Barva |
getBarvaKoruny()
Vrátí barvu koruny stromu. |
java.lang.String |
getNázev()
Vrátí název instance, tj. název její třídy následovaný pořadím. |
Oblast |
getOblast()
Vrátí instanci třídy Oblast s informacemi o pozici a rozměrech instance. |
Pozice |
getPozice()
Vrátí instanci třídy Pozice s pozicí instance. |
Rozměr |
getRozměr()
Vrátí instanci třídy Rozměr s rozměry instance. |
int |
getŠířka()
Vrátí šířku instance. |
int |
getVýška()
Vrátí výšku instance. |
int |
getX()
Vrátí x-ovou souřadnici pozice instance. |
int |
getY()
Vrátí y-ovou souřadnici pozice instance. |
void |
nakresli(Kreslítko kreslítko)
Vykreslí obraz své instance na plátno. |
static void |
obrázek(Oblast oblast,
int šířkaRámu)
Vytvoří v zadané oblasti zarámovaný obrázek stromu, přičemž šířka rámu je zadána jako druhý parametr. |
void |
posunDolů()
Přesune instanci o krok bodů dolů. |
void |
posunDolů(int vzdálenost)
Přesune instanci o zadaný počet bodů dolů, při záporné hodnotě parametru nahoru. |
void |
posunVlevo()
Přesune instanci o krok bodů vlevo. |
void |
posunVpravo()
Přesune instanci o krok bodů vpravo. |
void |
posunVpravo(int vzdálenost)
Přesune instanci o zadaný počet bodů vpravo, při záporné hodnotě parametru vlevo. |
void |
posunVzhůru()
Přesune instanci o krok bodů nahoru. |
void |
setBarvaKoruny(Barva nová)
Nastaví novou barvu koruny. |
void |
setOblast(Oblast oblast)
Nastaví novou polohu a rozměry instance. |
void |
setPozice(int x,
int y)
Nastaví novou pozici instance. |
void |
setPozice(Pozice pozice)
Nastaví novou pozici instance. |
void |
setRozměr(int šířka,
int výška)
Nastaví nové rozměry instance. |
void |
setRozměr(Rozměr rozměr)
Nastaví nové rozměry instance. |
void |
smaž()
Odstraní obraz své instance z plátna. |
java.lang.String |
toString()
Převede instanci na řetězec obsahující název třídy, pořadí instance, její souřadnice a rozměry. |
void |
zarámuj()
Odstraní z plátna všechny ostatní instance a nastaví parametry okna s plátnem tak, aby právě zarámovalo danou instanci. |
static void |
zarámuj(int šířka,
int výška)
Vytvoří instanci zadané velikosti a upraví rozměr plátna tak, aby byla na plátně právě zarámovaná. |
void |
zobraz()
Přihlási instanci u aktivního plátna do jeho správy. |
Methods inherited from class java.lang.Object |
---|
clone, equals, finalize, getClass, hashCode, notify, notifyAll, wait, wait, wait |
Field Detail |
---|
public static final int IMPLICITNÍ_POMĚR_ŠÍŘKY
public static final int IMPLICITNÍ_POMĚR_VÝŠKY
Constructor Detail |
---|
public Strom()
public Strom(int x, int y)
x
- x-ová souřadnice instance, x>=0, x=0 má levý okraj plátnay
- y-ová souřadnice instance, y>=0, y=0 má horní okraj plátnapublic Strom(int x, int y, int šířka, int výška)
x
- x-ová souřadnice instance, x>=0, x=0 má levý okraj plátnay
- y-ová souřadnice instance, y>=0, y=0 má horní okraj plátnašířka
- Šířka vytvářené instance, šířka > 0výška
- Výška vytvářené instance, výška > 0public Strom(int x, int y, int šířka, int výška, int podílŠířkyKmene, int podílVýškyKmene)
x
- x-ová souřadnice instance, x>=0, x=0 má levý okraj plátnay
- y-ová souřadnice instance, y>=0, y=0 má horní okraj plátnašířka
- Šířka vytvářené instance, šířka > 0výška
- Výška vytvářené instance, výška > 0podílŠířkyKmene
- Kolikrát je kmen užší než celý strompodílVýškyKmene
- Kolikrát je kmen menší než celý strompublic Strom(Oblast oblast)
oblast
- Oblast definující pozici a rozměr vytvářené instancepublic Strom(Pozice pozice, Rozměr rozměr)
pozice
- Pozice vytvářené instancerozměr
- Rozměr vytvářené instanceMethod Detail |
---|
public static void alej()
public Barva getBarvaKoruny()
public java.lang.String getNázev()
public Oblast getOblast()
public Pozice getPozice()
getPozice
in interface IPosuvný
public Rozměr getRozměr()
public int getŠířka()
public int getVýška()
public int getX()
public int getY()
public void nakresli(Kreslítko kreslítko)
nakresli
in interface IKreslený
kreslítko
- Objekt, jehož prostřednictvím se má instance nakreslit.public static void obrázek(Oblast oblast, int šířkaRámu)
oblast
- Oblast, do níž se má strom v rámu vykreslit.šířkaRámu
- Šířka rámu v obrazových bodech.public void posunDolů()
public void posunDolů(int vzdálenost)
vzdálenost
- Počet bodů, o které se instance přesune.public void posunVlevo()
public void posunVpravo()
public void posunVpravo(int vzdálenost)
vzdálenost
- Vzdálenost, o kterou se instance přesune.public void posunVzhůru()
public void setBarvaKoruny(Barva nová)
nová
- Požadovaná nová barva.public void setOblast(Oblast oblast)
oblast
- Nově nastavovaná oblast zaujímaná instancí.public void setPozice(int x, int y)
setPozice
in interface IPosuvný
x
- Nová x-ová pozice instancey
- Nová y-ová pozice instancepublic void setPozice(Pozice pozice)
setPozice
in interface IPosuvný
pozice
- Nová pozice instancepublic void setRozměr(int šířka, int výška)
šířka
- Nově nastavovaná šířka; šířka>0výška
- Nově nastavovaná výška; výška>0public void setRozměr(Rozměr rozměr)
rozměr
- Nově nastavovaný rozměr instance.public void smaž()
public java.lang.String toString()
toString
in class java.lang.Object
public void zarámuj()
public static void zarámuj(int šířka, int výška)
šířka
- Šířka stromu, který chceme vytvořit a zarámovat.výška
- Výška stromu, který chceme vytvořit a zarámovat.public void zobraz()