Porovnání optimalizátorů HotSpot –client a HotSpot –server pro SDK 1.4.2_01
(Čísla u jednotlivých akcí udávají čas v milisekundách.)
průchod č. |
TreeSet | HashSet | ||||
client | server | interp. | client | server | interp. | |
1. | 881 | 861 | 7190 | 1322 | 1162 | 2123 |
2. | 621 | 551 | 6960 | 901 | 751 | 1743 |
3. | 621 | 491 | 6970 | 831 | 751 | 1683 |
4. | 631 | 480 | 6960 | 831 | 751 | 1683 |
Bylo testováno naplnění a posléze vyhledávání v kolekcích HashSet a TreeSet z balíku java.util (zdrojový kód).
Program v obou případech (server i client) po spuštění nejprve trochu váhá, posléze dojde k optimalizaci a výsledky se značně (zde o 30 až 40 %) zlepší. Server "váhá" o něco déle, ale po optimalizaci poskytne rychlejší kód.
Pro představu, jak technologie překladu do strojového kódu počítače urychlí program, se podívejte do třetího sloupečku nazvaného "interp.".
Ten představuje pouze interpretovaný program
(spuštěný příkazem java -Xint RychlostMnoziny).
Zpomalení programu je až překvapující.